Anbefaler: Ta statussjekk for å møte morgendagen

Rino Andersen

Mye av det vi holder på med er vanestyrt. Det er ofte veldig bra, men ikke dropp å ta status fra tid til annen.

Vaner er fint. I alle fall de gode vanene, men også gode vaner kan gå ut på dato. Særlig gjelder det for å passe på omdømmet og få digital oppmerksomhet.

Uten digital oppmerksomhet eksisterer nær sagt ingen bedrifter. De som driver en butikk i et bysentra, merker det på salgstallene hver eneste dag. Handel sklir i økende grad over til nettet. En god adresse og fint utstillingsvindu er ikke nok.

Både og-oppskrift

Mange virksomheter kjøper kontinuerlig oppmerksomhet. Oppskriften er å promotere innlegg på Facebook og Linkedin. I tillegg kjøper du de mest brukte søkeordene for varer og tjenester du selger. Da er du i boks. Du sikrer synlighet basert på kjøp.

Det er noen haker ved å legge alle eggene i kurven for kjøpt oppmerksomhet. Du må fortsette å betale. Stopper betalingsstrømmen faller oppmerksomheten ned i det store svarte hullet.

Morgendagens priser for dine søkeord kjenner du ikke. Andre virksomheter kan gi ubehagelig høy pris.

Du oppnår uansett ingenting gratis. På den ene eller andre måten koster oppmerksomhet, men bygger du organisk innhold og tilrettelegger det for Google, og du holder ut over tid, med en plan for publisering, så unngår du å falle helt ut om du reduserer annonsekjøpene. I tillegg formidler du dine historier, dine holdninger og verdier.

Glem rosa traktorer

Bedrifter som ikke står for noe, skal slite i morgendagen. Tiden for rosa traktorer er forbi. Mye handler om hvem du er, hva du står for og hvordan du bidrar til å skape en bedre verden. Det formidler du best med å bygge organisk drevet trafikk basert på godt fortalte historier.

Vi du ha en sjekk, så hør fra deg. Spinner Kommunikasjon kan hjelpe deg med gjennomgangen. Hør med oss så finner vi et opplegg som passer deg og din virksomhet.

Tidligere innlegg