Blogging kan sette fart på salgstallene

Bloggverden domineres ikke lenger av fjortenåringer. For bedrifter handler blogging om topplinjevekst.

Blogging er så mangt. Du finner rendyrkede bloggere som lever av egen livsstil. Mange er høyprofilerte. Andre driver påvirkning på mikroblogger som Twitter og Instagram. De har en annen påvirkningsmakt.

Drivkreftene bak en blogg kan være veldig ulike. Det kan handle om å skrive ut frustrasjon. Det kan handle om å dele erfaring eller om å bygge nettverk eller merkevare, men det kan også handle om beinhard business.

Beinhard business er det vi faktisk snakker om for mange, også for mange av de såkalte rosabloggerne. Det handler om tildels store inntekter. Sånn bør det også være for bedrifter. Det handler om topplinjen, om å øke salget.

Topplinjevekst er alltid mer morsomt enn kostnadsjakt. Sånn er det bare og da er blogg et bra verktøy. Blogging er et verktøy som kan sette større fart på inntektene til din bedrift.

Innholdet må være relevant. Det må være tilrettelagt for søk, og det må skape engasjement, for å nevne noen stikkord. Det er en del triks i boka, som det heter.

Vil du høre mer om nytten av godt innhold eller tenker at det her har jeg ikke kapasitet til å ta meg av, så hør gjerne fra deg. Spinner Kommunikasjon kan hjelpe deg.

Tidligere innlegg