Google elsker norske bedrifter

Hver eneste dag legger norske bedrifter ned mange millioner hos Google. Det er en evig pris for å få nye kunder.

Google har gitt verden navigasjon gjennom søk.

Google har gitt verden nyttig verktøy.

Google er blitt en del av alles liv.

Google er gratis – eller er det det? Prisen er todelt. Du kan kjøpe deg synlighet. Treffene er suverene. Det skyldes den andre prisen. Prisen vi alle betaler. Det er nemlig ikke noe som er gratis.

Vet alt om deg

Du bruker Google gratis mot at selskapet vet alt om deg. Google samler data. Det er verdens største annonsenettverk og av dem som vet aller mest om deg. Annonsene treffer godt. Det er ikke tilfeldig.

Google garanterer nye kunder. Treffsikkerheten er stor, om du gjør alt riktig, men det er dyrt, og regningen er evigvarende.

Legger du alle pengene i annonsering, får du ikke bygd innhold på tjenestene og varene dine. Da får du ikke bygd organisk treff. Da kan du aldri redusere regningen.

Bygg verdier

Da går du også glipp av helt sentral verdibygging for å vinne nye kunder, for å bli valgt av de nye kundene, de som er ute etter bærekraftige bedrifter som står for noe, som vil gjøre en forskjell.

Ønsker du en gjennomgang av din strategi og en vurdering av om du har noe å spille på ut over den evigvarende regningen for annonsekjøp, så hør gjerne med Spinner Kommunikasjon.

Tidligere innlegg